igazmondo

Az igazság gyakran fájdalmas dolog. Rövid hírek, baloldali/tudományos stílusban.

Friss topikok

Utolsó kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Könyvajánló: Bunyevácz Zsuzsa - A Szent Grál keresése

2012.07.02. 12:21 wmiki

Bunyevácz Zsuzsa - A Szent Grál keresése - 2012 - új korszak hajnala?

Mostanában lapoztam bele ebbe a könyvbe.

Sokrétű mű. Foglalkozik a tudományokkal, az evolúció elmélettel, az őshagyományokkal, és... kicsit a jövővel is. Mindezt nagyon alaposan, forrásokkal megjelölve teszi.

Ajánlom mindenkinek, aki szeret kritikusan (vagy egyáltalán...) gondolkodni.

12 komment

Címkék: könyvajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://igazmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr144623747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eber 2012.07.02. 14:21:45

Ne csak belelapozz, olvasd el rendesen. Bulvár, a rosszabb fajtából. :) Bocs, ha lelőttem a poént.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.07.02. 15:27:58

@eber: semmilyen poént nem lőttél le, mert semmi konkrétumot nem írtál, csak valami ködös kinyilatkoztatást tettél, ahogy a szektások szoktak

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.07.12. 14:27:14

és ezt a könyvet olvasta valaki?
Sunbegend legendája
www.sunbegend.com/p/konyvajanlo.html

Milyen könyv, mi a véleménye róla?
Vagy itt senki nem szokott olvasni? :((

woar 2012.08.03. 11:17:10

Nu, végeztem a könyvekkel. Nem értem mi a probléma és miért hozod fel pont ezeket. Vélemény:

Szent grál keresése: Az írónő előad egy lehetséges magyarázatot egy olyan pszichológiai kérdésre amely foglalkoztat sok embert.
A klasszikus, "miért is vagyunk a világban" kérdés mindenkiben felmerül. Általában a kamaszkor egyik velejárója és a filozófusok kedvenc koktél témája. Mivel ezen a területen csak teóriák léteznek, hiszen filozófiai kérdés, hiba belekeverni a tudományokat, ugyan akkor érdekes agytorna is. Az írónő sok axiomatikus prekoncepciójával nem értek egyet, például, szerintem túlracionalizálja az ún. ősi kultúrák rituális / kulturális hagyományait. De minden esetre érdekes teória, ha nem túl életszerű / valószínű is. Kicsit Daniken-es érzetet keltett bennem, mert a nem ismert részleteket kitöltötte egy-egy meghökkentő feltevéssel és erre felépítette a teóriát. Köszönöm, még jöhet ilyen könyv, én szeretem ezeket.

Sunbegend legendája: Valahogy nekem nem tetszik az író stílusa. Ez, sajnos vitte nálam az egészet. A történet is egy sokszorosan lerágott csont, a karakterek túl műviek és a megfogalmazás nyers. Mondjuk, ennek ellenére elég beteg hangulatú és a multiverzum teória ilyen szintű bemutatása is kellemes csalódás volt. Valószínű elolvasom újra pár hónap múlva, hátha addig ülepszik a dolog.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 16:57:17

@woar: :0

hova jársz te könyvtárba, ahol megvannak ezek a könyvek?

és mit jelent az, hogy "túlracionalizálja az ún. ősi kultúrák rituális / kulturális hagyományait."
Hogy logikusan gondolja végig a dolgokat? Az baj? Nem kéne?

egyébként az egyik kedvenc részem amikor a 23-as csapdájáról ír:
".... az intelligens tervezés mozgalom híveinek cikkei nem jelenhetnek meg rangos tudományos lapokban, mert nem tudományosak. És honnét tudják, hogy nem tudományosak? Hát onnan, hogy nem jelentek meg tudományos lapokban!
A könyvben olyan esetet is említ, amikor lehoztak egy ilyen cikket, de utána a szerkesztőt megbüntették."

Meg amit ír, ahogy támogatják a célzott kutatásokat a különböző (Rockefeller) alapítványok... lenyűgöző, hogy működik a tudomány... mint más szekták... vagy a maffia...

woar 2012.08.06. 08:22:55

@wmiki:
Nézd, nem fogok leállni erről vitázni veled, érdemben reagálni sem vagyok hajlandó. Én megtettem azt, amit te egyszer sem a netes pályafutásod alatt, elolvastam az ajánlott könyvet / könyveket.

Igyekeztem kulturált módon véleményezni, nem gondolom, hogy ezen még kéne rágódni, fogadd el, hogy az olvasott hozzászólás egy laikus véleménye egy kiadott műről. Mindazonáltal kissé sértőnek érzem, hogy a reakciód erre a kötekedés.

minek az? 2012.08.06. 16:13:48

@wmiki: hitem szerint a 23-as csapdája elírás csak. Bizonyítékom persze nincs rá.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.12. 09:48:33

@woar: :((

nem tudom honnan vetted, hogy kötözködöm, egyszerű kérdést tettem fel, egy állításoddal kapcsolatban:

"mit jelent az, hogy "túlracionalizálja az ún. ősi kultúrák rituális / kulturális hagyományait.""

persze tudom, hogy fanatikus hívők a hitükre vonatkozó kérdéseket kötözködésnek nevezik, de nem minden az, amit érzel :đ

@minek az?: lmgtfy.com/?q=23-as+csapd%C3%A1ja+tudom%C3%A1ny+kiz%C3%A1rja&l=1

woar 2012.08.13. 09:38:31

@wmiki:
Nem a kérdéssel van a probléma, hanem az utána fűzött megjegyzéssel. Ha valóban kíváncsi vagy egy véleményre, akkor nem previzionálod a választ. Ez a bejegyzésed eleve szubjektív, hiszen egy szórakoztatóirodalmi műről van benne szó és nem egy tanulmányról. Én ennek tükrében adtam szubjektív választ, te kötekedtél, tehát ezt most, itt abbahagyjuk. Ezt a hozzáállást és stílust csak olyan esetben vagyok hajlandó eltűrni és belemenni bármiféle vitába, amikor a vita tárgya, ha csak nyomokban is, objektivizálható.

minek az? 2012.08.13. 12:14:05

Ja értem. Az intelligens tervezés. Ezt valahogy nem magoltatták be velem az iskolában az Ohm törvényéhez hasonlatosan. Megyek hamut szórni a fejemre :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.06. 11:03:18

Könyvajánló: Takács Andrea: A jövő krónikája
www.frappa.hu/cikkek/kultura/konyv/1719/a-jovo-kronikaja---megjelent-andrea-weaver-legujabb-konyve

Szintén jó könyv, bár egy kicsit naiv.
De sok információ összecseng RejtettKéz üzeneteivel.

captpicard 2013.04.28. 21:41:27

Ki az a Rejtettkéz ?
süti beállítások módosítása