igazmondo

Az igazság gyakran fájdalmas dolog. Rövid hírek, baloldali/tudományos stílusban.

Friss topikok

Utolsó kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Miért terjednek az alternatív gyógymódok?

2011.02.07. 07:58 wmiki

Mert működnek. Hiszen minden betegségünk lelki eredetű, és ezeket oldják a különböző módszerek. Nézzük mik vannak:

Antropozófus, Ajurvédikus, Hagyományos Kínai, Hagyományos Tibeti orvoslás
Új Medicina
Bioenergetikai módszerek, Reiki, Prána Nadi, energia átadás, kapcsolatteremtő gyógyítás
Szellemgyógyászat, Pszichotronika
Családállítás, AFT
Erzelmi Felszabaditas Techinka
SVT, inga
CsakraTisztítás
Böjt, Májtisztítás
Makrobiotika, Vegan étrend
Homeopátia, Schussler só
Bach virágterápia
Fitoterápia
Kineziológia
Mozgás - Masszázs (Mauri, Shiatsu, Thai, szeretet, Talp, tenyér, reflex)
Reflexzóna terápiák
Akupunktúra (Fül-akupunktúra, Lézerakupunktúra)
Fényterápiák (nap, lézer, infra)
Tarot Terápia, kártyavetés
Asztrológia, Humanisztikus asztrológia, asztrozófia, Enneagram, ÖnIsmereti módszerek
Avatar
Elöző életek oldása (Hipnózis, Utaztatás)
Agykontroll, UltraNadi
Meditáció, relaxáció, transzlégzés, tűzönjárás

Ti milyen módszereket próbáltatok már?

90 komment

Címkék: játék

A bejegyzés trackback címe:

https://igazmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr452643626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.02.07. 12:31:37

Nem kell feltétlen működni valaminek, hogy higgyünk benne. A félrekezelés és a tüneti kezelés is kezelés, csak a hosszútávú hatása kérdéses...

Én a meditációban hiszek, kérdésedre válaszolva: próbáltam, használom. Lehet, hogy rosszul teszem, lehet, hogy nem gyógyít, de alkalmazom. Csak én nem akarom áltudományos módon bizonygatni, hogy ez biztos hatásos. Elég, ha hiszek benne, nem? Ha más emiatt hülyének tart, tartson hülyének, nekem nem a mások elismerő véleménye kell.

brlv24 2011.02.07. 14:23:46

Kifelejtetted a kineziologiat.:)

A fenti modszerek kozott van egy-ket igen hasznos, es egy-ket haszontalan is. Igen en is probaltam kozuluk parat, ezert merem ez allitani. De tulbecsulni sem szabad oket, mindet a helyen kell kezelni.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.02.07. 17:38:39

Hát azért itt van egy-két hatalmas nagy kamu is, ami pénzszerzésre van csak kihegyezve.

Ha minden betegségünk lelki eredetű lenne, hát az nagyon jó lenne, mert akkor egy egyszerű beszélgetés a dilidokinál elméletileg gyógyíthatná a tüdőrákot...

Én úgy hallottam, hogy nagyon sok betegséget inkább baktériumok és vírusok okoznak, meg genetikai elváltozások, nem pedig a lelki problémák.

Én egyébkén személy szerint hiszek a keleti gyógymódokban, bár egyszer majdnem nagyon rácsesztem. A torkomban egy kis duzzanat nőtt, amire apám adott ilyen borzalmas kínai gyógynövényteát. Az íze rossz volt, de a dobozán tökéletes magyarsággal volt olvasható, hogy jó a légúti megbetegedésekre, hólyagokra, gyulladásokra és tályogokra. Nem tűnt gagyinak, ezért használtam.

Na mármost, az a duzzanat egy tályog volt, de én ezt akkor nem tudtam, ittam a teát, minden nap ötször. Hát nem használt. Később már nyelni nem bírtam, és iszonyatos lázam lett.

Végül egy sebész, egy szike, meg napi 750 ml antibiotikum segített, meg három nap a kórházban, infúzión.

A teát utána kidobtam. Attól még hasznos lehet a keleti orvoslás, meg a mindenféle alternatív gyógyászat, csak nem mindenre.

albino combino 2011.02.07. 17:49:10

Szerintem most összekavartál néhány valóban hatásos dolgot egy csomó humbuggal.
Pl. a böjt tényleg hatásos lehet annál aki a mai moslék "ételeket" zabálja két pofára és csodálkozik hogy mindig beteg.
A hagyományos kínai ill. tibeti (ezt nem ismerem annyira) is jó arra amire eredetileg kitalálták. (pontosabban fél-tudományos módszerekkel kikísérletezték) Viszont, ha elütne egy autó akkor inkább kórházba mennék mint egy kolostorba.
A masszázsok illetve a kül. meditációs gyakorlatok is hasznosak. Ahogy gondolom a fény- és zeneterápiák is - ha jobb az ember kedve akkor valamilyen szinten ellenállóbb is.

VISZONT
az ilyen kártyavetéses, ingás, homeopátiás dolgok csak egy valamire hasznosak. A tudatlan hívők pénztárcáját könnyítik meg.

A legjobb egészségmegőrző módszert pedig kifelejtetted! Testmozgás. Megfelelő, kiegyensúlyozott táplálkozás és napi 1 óra intenzív testmozgás az alap.
És ha valaki ezt normálisan csinálja akkor kisebb az esélye (mondom KISEBB, tehát ellenpéldát is találhatsz könnyen még mielőtt belekötne valaki) hogy vagy a kártyavetőhöz, vagy a szívspecialistához kelljen mennie.

Ja és még valami. Szerintem nem MINDEN betegségünk lelki eredetű. Nagyon sok betegségnek találtak materialistább eredetet. Vírusok, baktériumok, hiánybetegségek stb.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.07. 18:08:38

@albino combino: tudom, tudom, az atom egy és oszthatatlan, a tudomány nem téved, eszkimók pedig nincsenek, mert te még nem találkoztál eggyel sem... :#

ezek mind működő dolgok, és minden betegség lelki eredetű

kérdés, kinél melyik módszer válik be...
azt még nem nagyon soroltátok fel, hogy miket próbáltatok ki ;x

Colesius · http://unintelligenstervezo.blog.hu 2011.02.08. 09:07:51

Kedves wmiki.

Én mindent kipróbáltam a felsoroltak közül, és egyik sem vált be, tehát - folytatva a növényevős gondolatmeneted, amikor egyetlen vega testépítőt hoztál fel - mivel fel tudok mutatni egy embert, aki mindet kipróbálta és nem jött be - magamat - ezért a felsoroltak nem működnek ::( Ez TÉNY, HAlleluja tudomány...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.08. 12:03:06

@Colesius: nagyapám kórházban volt, és nem tudták meggyógyítani, és meghalt
...folytatva a gondolatmenetedet a kórházakat be kellene tiltani, mert egy ember meghalt

sőt... igazából ott nagyon sok ember meghal... miközben sokan, akik nincsenek kórházban, azok élnek...
ergo a kórházak nem működnek, ez tény

brlv24 2011.02.08. 12:19:12

@wmiki: Igen. Es pont ezert van az, hogy a gyogymodok josagat statisztikai uton kezelik.

A fenti modszerekkel is ezt kell tenni, bar azok egy reszenel termeszetuknel fogva nehezkes.

Most nagy vita van a homeoepatias szerek korul. Ideje lenne rendes vizsgalatok ala vetni ezeket a szereket, itt meg akar mukodhet is a kezelt-, kontrollcsoport modszer.

A tenyek es bizonyitekok igy keletkeznek, nem pedig bemondasra. :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.08. 12:50:33

@brlv24: :o
tehát szerinted is tiltsuk be a kórházakat, mert ott majdnem minden rákos beteg meghal?

brlv24 2011.02.08. 14:57:10

@wmiki: Nem, szerintem ideje objektiven osszehasonlitani a kulonbozo eljarasokat.

Ki kell talalni egy olyan modszert (merheto, akar statiszikai uton), amit mindenki elfogad, es az alapjan itelni meg a kulonbozo gyogymodokat.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.08. 15:03:07

@brlv24: ...és betiltani a kórházakat, ha ott az emberek többsége meghal igaz?? :(

nos, én ennél némileg nyitottabb vagyok, hajlandó vagyok elfogadni a kórházak létezését, és elismerem, hogy vannak esetek, amikor segítenek, de ezt ne itt beszéljük meg, mert ez itt off
itt egy olyan medicina a téma, amit nem támogatnak államilag

írj egy posztot a gonosz kórházakról, és ott beszélgethetünk a blogodon

brlv24 2011.02.08. 17:55:03

@wmiki: Hat en szerintem nem ezt mondtam. Nem akarok elore itelkezni.

Nakedape 2011.02.10. 14:56:33

reggeli fáradtságra, alacsony vérnyomásra igazmondo.blog olvasása- próbáltam, bevált

2011.02.14. 18:00:13

Egyértelmű, hogy minden betegség lelki eredetű. Az ebolás betegek ápolói is nyilván csak azért kapták el a betegséget, mert túl sokat káromolták a jóságos szakállas istenkét.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.14. 20:54:13

@istentelen: így van ahogy mondod, egyértelmű...
hiszen nem minden ember ebolás a világon, nyilvánvaló, hogy van aki nem teremti meg magának azt a problémát

egyébként a kérdés az volt, hogy milyen módszereket ismertek még/próbáltatok már ki

offolni/siránkozni/fikázni/mellébeszélni másik blogon, van arra épp elég indexes blog

oramuves 2011.02.14. 21:34:25

www.youtube.com/watch?v=DbLBG1mRKhI
Ez alapján jelenleg a szememet próbálom javítani, kb úgy, ahogy a szemorvos mondja. Amit csinálok, azt még nem nevezném agykontrollnak (mert nem megyek alfába), csak simán önszugesszciónak, de úgy tűnik így is működik.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.15. 10:05:40

@oramuves: én a felsoroltak zömét már kipróbáltam ^^

a legújabb a tarot
ezzel kapcsolatban...
nos, az bizonyára kiderült, hogy én nem vagyok az a fanatikus tudományhívő, állatkínzó, szdsz szavazó, akik olyan nagy számban ajvékolnak az indexes blogokon
ennek ellenére gyerekkoromban én is megkaptam a kondicionálást, a szokásos agymosást, amit a tudomány nevű szekta mindenkin elvégeztet

...és lenyűgöző, ahogy a kártya működik
bár a kis arkanum már nem lett a kedvencem, de így is hihetetlen az egész, pedig a szemem előtt történik

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.02.18. 14:58:21

Szóval Miki, akkor tényleg nem fogsz foglalkozni azzal a kérdéssel, hogy ha szerinted minden betegség lelki eredetű, akkor mégis miért mondtad azt, hogy a gyermekágyi lázat kis láthatatlan lények okozzák, és tévedett a tudomány, amikor másképp gondolta?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.18. 18:19:36

@stark: nem ez a kérdés....
de úgy látom szerinted az (orvos)tudomány ma már mindent tud a világról, és soha többet nem fognak új dolgot felfedezni

ez a te hited, felőlem abban is hihetsz, hogy a gőzmozdony nem mehet többel 30km/h-nál, mert az emberi szervezet nem bírja ki, csak itt ez off

nyiss neki egy blogot, ott éltetheted a tévedhetetlen tudományt

de itt nem ez volt a témafelvetés :&

brlv24 2011.02.21. 12:29:32

@wmiki: "egyébként a kérdés az volt, hogy milyen módszereket ismertek még/próbáltatok már ki"

Én próbáltam már a kineziológiát, gyakorlatilag pszichológia lájt, megspékelve antropozófiai hablattyal.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.22. 19:15:06

tessék egy kis asztro:
AZ EGYIPTOMI ASZTROLÓGIA ALAPJA A TÖBB EZER ÉVES KAIRÓI KALENDÁRIUM.
EZÉRT EZ A HOROSZKÓP EGÉSZEN MÁS RENDSZEREN ALAPUL, MINT A NYUGATI
VAGY AKÁR A KÍNAI ASZTROLÓGIA. OLVASD EL, MI JELLEMZŐ RÁD AZ EGYIPTOMI
HOROSZKÓP SZERINT! AMIKOR EZ AZ ASZTROLÓGIAI RENDSZER KIALAKULT, AZ
EMBEREK SOKSZOR ARRA "VETEMEDTEK", HOGY SAJÁT MAGUKAT ISTENEIKKEL
HASONLÍTSÁK ÖSSZE.

Születési dátum Egyiptomi jegy
Január 1. - január 7. A Nílus
Január 8. - január 21. Amon-Ra
Január 22. - január 31. Maat
Február 1. - február 11. Amon-Ra
Február 12. - február 29. Geb
Március 1. - március 10. Ozirisz
Március 11. - március 31 Ízisz
Április 1. - április 19. Thot
Április 20. - május 7. Hórusz
Május 8. - május 27. Anubisz
Május 28. - június 18. Széth
Június 19. - június 28. A Nílus
Június 29. - július 13. Anubisz
Július 14. - július 28. Básztet
Július 29. - augusztus 11. Szahmet
Augusztus 12. - augusztus 19. Hórusz
Augusztus 20. - augusztus 31 Geb
Szeptember 1. - szeptember 7. A Nílus
Szeptember 8. - szeptember 22. Maat
Szeptember 23. - szeptember 27. Básztet
Szeptember 28. - október 2. Széth
Október 3. - október 17. Básztet
Október 18. - október 29 Ízisz
Október 30. - november 7. Szahmet
November 8. - november 17. Thot
November 18. - november 26. A Nílus
November 27. - december 18. Ozirisz
December 19. - december 31. Ízisz

VÁLASZD KI A TÁBLÁZATBÓL, HOGY MELYIK ISTENTÍPUSBA TARTOZOL,
MAJD OLVASD EL A JELLEMZÉSED!

A Nílus

Történet:
A Nílust istenítették Egyiptomban, mert varázslatos módon táplálja a földet.

Jellem:
Nagyon kedves, nagylelkű természeted van. Kész vagy mindig meghallgatni a körülötted
lévő embereket, nagyon jó ítélőképességed van, kiváló érzékkel hangolódsz rá a
beszélgetőpartneredre, és jó tanácsokat osztasz. Önzetlenül adsz, és nem vársz viszonzást,
mindig békésen és nagyvonalúan viselkedsz. Nagyon toleráns vagy, és mindig kész segíteni
másokon, sajnos sokan meg is próbálják kihasználni jó természetedet. Amíg őszinték, addig
nem is bánod, de ha becsapva érzed magad, keserű haragra gerjedsz, és akkor számolhatnak
a következményekkel! Egy dolog azonban biztos, csak a saját ítéletedben bízol.

Amon-Ra
Történet:
Amon jelentése "a Rejtett" vagy "a Titkolt", és bálványként tisztelték Felső-Egyiptomban.
Jellem:
Ha Amon-Ra jegyében születtél, nagyon sok karizmával rendelkezel. Remek a
nyelvérzéked és a beszédkészséged, könnyen meggyőzöl másokat a magad igazáról, és nem
kell sok erőfeszítést tenned azért, hogy a tenyeredből egyenek. Az emberek élvezik a
társaságod, és gyakran töltöd együtt az időt a barátaiddal. Számos jó tulajdonságod van,
mint a bátorság, egyenesség és a becsületesség, melyek sokat segítenek mindennapjaidban,
és olyasvalakit faragnak belőled, akit sokan tisztelnek ésszerű és egyenes döntéseiért.
Nyugodt vagy és másokat is meg tudsz nyugtatni, mindenkiből kihozod a száz százalékot.

Maat
Történet:
Maat a második legjelentősebb női alak az egyiptomi mitológiában Ízisz után. A neve szó
szerint anyát jelent.

Jellem:
Nagyon érzelmes típus vagy, néha nincs elég önbizalmad, ezért gyakran csapongsz a
melankólia és a boldogság között. Érzékenységednek köszönhetően nagyon gazdag a
fantáziád és a képzelőerőd is. Sokan rejtélyesnek tartanak, kíváncsivá teszed a nálad
kevésbé komplex egyéniségeket. Sok türelemre van szükség veled szemben, mert hajlamos
vagy eltaszítani magadtól másokat csak azért, hogy belsőleg megerősödj, ezáltal azonban
fennáll annak is a veszélye, hogy teljesen elzárkózol a környezetedtől. Munka
szempontjából a szociális jellegű foglalkozások vonzanak, kész vagy minden tehetségedet
és nagylelkűségedet az emberek javára fordítani.

Geb
Történet:
Geb Su, a levegőisten és annak nővére - és egyben felesége -, Tefnut istennő fia. Nut
égistennő bátyjaként és egyben férjeként a föld férfiasságát testesíti meg.

Jellem:
Gyakran vesz erőt rajtad a lustaság, és úgy érzed, kevés az energiád. Saját módszereid
szerint osztod be az idődet, nem nézel túl messzire a jövőbe, mindig megfontolod a
következő lépést, és egyszerre csak egy dologra koncentrálsz. Kimondottan félénk vagy és
érzékeny, ami könnyen befolyásolhatóvá tesz. Hajlamos vagy feláldozni magad a
kapcsolataidban, és ezt gyakran ki is használják. Mindenki tudja, hogy rád lehet számítani,
meghallgatsz másokat, és megőrzöd a titkaikat.

Ozirisz
Történet:
Ozirisz az egyik legnagyobb egyiptomi istenség. Húgát, Íziszt vette feleségül, együtt
uralkodtak Egyiptomon és elhozták a civilizációt.

Jellem:
Kíváncsi természeted mindig új kalandok felé sodor, melyek gyakran spontának és
rendhagyóak. Hiszel az életben és bízol magadban, sosem adod fel. Létezésed minden
pillanatát intenzíven éled meg, nem félsz az elbukástól, mert számodra mindig van
menekülés vagy visszaút, hogy aztán új kalandokba vethesd magad. A te életedben semmi
sem állandó, minden folyamatosan változik, veled együtt. Bár nem vagy immunis a
csalódással szemben, próbálsz józan ítélőképességű lenni, azonban kényszeres
optimizmusod túl gyakran érvényesül. A közömbösség szó nem található meg a te
szótáradban, így gyakran állítasz akadályokat saját utadba, és néha meginog a magadba
vetett bizalmad.

Izisz
Történet:
Ozirisz felesége, maga a megtestesült anyaistennő, a születés, az utazás és az állam
védelmezője.

Jellem:
Éber elmével áldott meg a sors, nyílt vagy másokkal és szeretsz előre nézni. A legtöbbet
hozod ki az életedből, tele vagy energiával, de nincs benned előítélet. Követed az
ösztöneidet, melyek új és érdekes kalandok és élmények felé sodornak. Az emberségbe
vetett hited megingathatatlan, még ha olykor be is csapnak, alapvetően optimista és pozitív
személyiség vagy.
Nyugodt, magabiztos természeted és nagylelkűséged csodákra képes az emberierőforrás-
gazdálkodás vagy a jótékonysági munkák területén. Mélyen szerelmes típus vagy, és tudod,
hogyan tartsd meg a kapcsolatod frissességét és a párod érdeklődését.

Thot
Történet:
A bölcsesség és az írás isteneként Toth Ozirisz tanácsadója és Hórusz védelmezője volt.

Jellem:
Kíváncsi és vállalkozó kedvű természetednek köszönhetően minden nagyon érdekel, ami
furcsa és szokatlan. Harcos lelked folyton arra késztet, hogy felfedezd saját korlátaidat,
anélkül hogy szem elől veszítenéd mindazt, ami fontos neked.
Éber vagy és felvilágosult, sok időt fordítasz az élet alapvető dolgaira, melyek örömöt és
boldogságot hoznak neked. Nem igazán vagy számító, nagylelkűséged az őszinteségeddel
vetekszik. Könnyen megnyered az embereket, hogy támogassák az elképzeléseidet,
természetes tekintéllyel rendelkezel, melyet az emberek érzékelnek és elismernek.

Hórusz
Történet:
Az ég, a csillagok és a szerelem istene, Hórusz a fáraók védelmezője volt, egyike a
legfontosabb és legidősebb egyiptomi istenségeknek.

Jellem:

Nagyon kedvelnek téged kedves, kissé pragmatikus, de nagylelkű természetedért. Tisztán
látod a céljaidat, hogy mit szeretnél elérni az életben, és egy harcos lelkével mész előre,
képes vagy nagy projekteket is irányítani. Szeretsz kockázatot vállalni, és nem félsz a
hosszú távon kamatozó lehetőségektől sem, van elég önbizalmad, hogy felelősséget vállalj,
és végigvigyél mindent, amibe belekezdtél. Szeretsz a vezetőülésben ülni, irányítani a
dolgokat, bár ez nem tetszik szükségszerűen mindenkinek, főleg mikor elveszíted a
türelmed vagy nem viselkedsz elég tapintatosan.

Anubisz
Történet:
Anubisz, a halál és a túlvilági élet istene felügyelte a mumifikáló ceremóniát. Figyelte az
elhalálozókat, megvizsgálta a lelküket, és védelmet, békét ajánlott nekik.

Jellem:
Egy kissé paradox egyéniség vagy. Magányra vágysz, ugyanakkor szenvedélyesen keresed
a társaságot. Rejtélyes vagy, tele titkokkal, inkább az árnyékot kedveled, mint a fényt,
inkább maradsz névtelen, mint válsz híressé, ez diszkréciód titka. Rendkívüli érzékenység
jellemez, és mindenáron lojális maradsz, magaddal és másokkal is őszinte vagy. Igazi
idealista, tele túláradó érzelmekkel, aki számos csalódást szenved el életében, de ezeknek
nem marad semmilyen hatásuk. A szenvedések gyakran kihozzák depressziós hajlamodat,
de képes vagy uralkodni bizonytalanságodon, és egyedül is megtalálod a megoldást
problémáidra. Természettől fogva tehetséged van az emberekhez, a tanításhoz, a
gyógyászathoz, főleg a pszichológiához, köszönhetően a tudat alatti világ megértésének.

Széth
Történet:
A sötétség, a káosz, a sivatag, a vihar és a háború istene. Széth a gonosz megtestesítője.

Jellem:
Ambiciózus, szenvedélyes és perfekcionista vagy, mindig egyre magasabbra teszed a
mércét. Számodra az akadályok azért vannak, hogy leküzdhesd őket, folyton új kihívások
után nézel. Akkor érzed, hogy élsz, ha keményen bánsz magaddal.
Rendületlenül a jövőt kémleled, szeretsz gyorsan túl lenni a dolgokon, és nem szívesen
lapozod fel a múltat. A baj csak az, hogy nem mindig tanulsz a tapasztalataidból, vagy
legalábbis nem időben. Mindig újra és újra próbára teszed a képességeidet, de ez sosem
elég. Gyűlölöd a középszerűséget. A szerelemben csak nehezen leszel úrrá a féltékenységen,
de erős szenvedélyed, ami összehozott a partnereddel, képes arra, hogy életben tartsa a
kapcsolatot.

Básztet
Történet:
A szerelem és a termékenység istennője. Básztet a nőiesség megtestesülése.

Jellem:
Alapvetően védekező természetű vagy, és mindig készen állsz, hogy megvédd magad. Az
éberség az egyik legnagyobb erősséged, de a túlzott óvatosság néha akadályoz. Gyakran
tűnsz gyengének és szégyenlősnek, sokszor elmész a jó lehetőségek mellett, vagy elodázod,
hogy új embereket ismerhess meg, új élményekre tegyél szert. Ez az aggódós magatartás
hátráltathatja a fejlődésedet. Pedig van benned elég báj és vonzerő. Diplomáciai érzéked,
jólelkűséged vonzóvá tesz mások szemében. Könnyen ráhangolódsz a beszélgetőtársaidra,
és mindig megtalálod az odaillő szavakat. Tapintatos vagy és tehetséges, mindig képes
vagy úgy haladni előre, hogy nem keltesz hullámokat, nem harsogsz a trombitádon és nem
fúrod a többieket.

Szahmet
Történet:
Szahmet jelentése "erő, hatalom", ő volt a háború és a vita istennője. Aszályt és éhínséget
okozott, őt tartották az emberi boldogtalanság forrásának.

Jellem:
Szenvedélyes vagy, hajthatatlan és rendkívül büszke, határozott, életerős egyéniség. Ez
nem mindig szerez neked barátokat, pedig gyakran elnéző vagy másokkal. Csak ritkán
hibázol, sőt nagyon kemény is tudsz lenni magadhoz és másokhoz is. Rendkívüli
önuralommal bírsz. A büszke külső mögött egy őszinte, érzelmes és figyelmes ember
lakozik, aki elismerésre vágyik, és nem tolerálja a csalást. Az emberek óvatosan járnak
körülötted, hogy ne keresztezzék az utadat, amikor rossz passzban vagy. Jó érzéked van az
üzlethez.

tudom, hogy sokat foglalkoztok vele, különösen kIára, akit sajnos nagyon régen láttunk, mióta elindult a szent háborújába az ezoteriában hívők ellen, tévedhetetlen tudomány igazságos pajzsa védelmében :((

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.24. 18:25:03

@wmiki: Megnéztem. A táblázatod szerint Ozirisz vagyok. A jellemzés viszont nagyon nem nyert. Az odáig rendben van, hogy tényleg kíváncsi vagyok (ezért lettem fizikus), de a kalandos élet, és a vállalkozószellem egyáltalán nem jellemző rám. Ép ellenkezőleg. A legkomolyabb hibám valószínűleg pont az, hogy túl óvatos vagyok. Nem szeretek kockázatot vállalni, vagy olyan szituációkba belemenni, aminek nem tudom, hogy mi lesz a vége. Nem spontán vagyok, hanem megfontolt. Igazából pont az ellentéte annak, mint amit a jellemzés ír.

Bár ez nyilván az én hibám. Biztos azért nem működik a dolog, mert nem hiszek benne eléggé... ;)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.24. 18:58:05

@cypher: ugyan, ne emészd magad

mint ahogy a meteorológus jó időt jósolt a múlt hétre, és tök hideg volt
ez sem a mi hibánk, ezek a táblázatok, előrejelzések nem fednek le mindent, csak általános érvényűek

viszont a múltkor a faterom elment orvoshoz, kapott gyógyszert, és nem gyógyult meg
azt nem hiszem, hogy ez az ő hibája lenne
sőt... ha személyre szabottan foglalkoznak valakivel, akkor illene pontosabb képet kapni

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.24. 20:04:58

@wmiki: Hú! OK. Most megnyugodtam. :)

Viszont a kártyás jellemzésed sem volt pontosabb a másik topikban. Pedig az személyre szabottan készült...

A gyógyszerről meg annyit, hogy csodaszerek nincsenek. Soha egyik gyógyszergyártó sem állította, hogy a gyógyszerei mindenkit meggyógyítanak. Az állítás az, hogy ha kapod az adott gyógyszert, akkor nagyobb az esély a gyógyulásra, kisebb az esély a szövődményekre, vagy pl. enyhébb a betegség lefutása, kevésbé kellemetlenek a tünetek, stb...

Ezeket az állításokat a gyógyszergyárak minden gyógyszer esetében klinikai vizsgálatok segítségével igazolják. Ahhoz, hogy egy készítményt gyógyszernek nevezhessenek, az kell, hogy statisztikailag szignifikáns pozitív hatást fejtsen ki.

Fontos azt is megemlíteni, hogy a klinikai vizsgálatok során feltérképezik az adott készítmény negatív mellékhatásait is. Így az orvos a várható pozitív és negatív hatások ismeretében mérlegelheti, hogy indokolt-e az adott kezelés.

Az alternatív gyógymódokkal kapcsolatban pont az ilyen vizsgálatokat hiányolom. Ezekkel kapcsolatban vagy nem készültek ilyen tesztek, vagy ha készültek, akkor nem mutattak semmiféle statisztikailag szignifikáns pozitív hatást. Ezért tartoznak az "alternatív" és nem az "elfogadott" kategóriába.

A gond csak az, hogy ezek is pénzbe kerülnek, és ezeknek is lehetnek káros mellékhatásai. Ezeket vállalni, a nélkül, hogy bármi okunk lenne hinni abban, hogy lesz valami pozitív hatásuk is szerintem badarság.

Bár ez csak az én személyes véleményem. Nem állok senki útjába se, aki ki akarja próbálni ezeket a módszereket.

Amit viszont kimondottan veszélyesnek tartok, az az, hogy sok ember annyira hisz ezekben a dolgokban, hogy visszautasítja a bizonyítottan hatásos kezelést. Ez pedig sok esetben kimondottan káros. Ezért tartom nagyon rossz dolognak ezen módszerek reklámozását, ha nem hangsúlyozzák azt, hogy e mellett tessék elmenni a rendes orvoshoz is...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.24. 21:54:24

@cypher: megértelek, hogy mint elvakult hívő te a hivatalos, államilag támogatott, kényszerített, nyugati orvoslást helyesled

én viszont épp ellenkezőleg, a tüneti kezeléseket, a vegyszerekkel való mérgezést nem tartom hatékonynak, és az alternatív módszereknek egy nagy előnyük van:
nem halsz bele, ha félrekezelnek

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.25. 14:06:07

@wmiki:
Bármi olyat támogatok, aminek van pozitív hatása. Az olyan dolgokat, amiknek nincs, azokat nem. Ennyi.

A természetgyógyászat mellékhatásairól meg annyit, hogy az egyik volt gimnáziumi osztálytársam pár éve eléggé ráfaragott ezekre a dolgokra. Nem akart orvoshoz menni, vagy a patikában venni valami egyszerű fejfájás-csillapítót, vett inkább valami kínai gyógyteát, mondván, hogy az majd meggyógyítja, és nincs tele mindenféle vegyszerekkel, mint az orvosnál/patikában kapott pirulák. Mennyivel egészségesebb, nem?

Hát nem. A kínait gyógyteától olyan hasmenése lett, hogy végül kórházba került, és napokig kapta az infúziót kiszáradás ellen.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.25. 14:45:01

@cypher: :0

úgy érted az önmegismerésnek nincs pozitív hatása?

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.25. 15:36:21

@wmiki: Úgy értem, hogy semmi sem szól a mellett, hogy pl. a kártyavetésnek lenne valami értelme. Bizonyos természetgyógyász trutymóknak viszont nagyon súlyos negatív hatásaik lehetnek.

dickname [bérkommentelést vállalok] 2011.03.25. 17:49:16

Azt a problémát látom, hogy túl sok mindent tekintesz ún. "alternatív gyógymódnak"
Ezek között vannak szerintem baromságok, és vannak olyanok is amik szerves részét kellene hogy képezzék minden ember életének.

Pl. a kül. önismereti tesztek, meditáció, kül. mozgások, masszázsok hasznos és jó dolgok ha jól csinálják.
A hagyományos népi gyógymódokban sem látok személy szerint semmi kivetni valót.
Az én szememet az csípi, hogy valaki kártyavetés és tenyérjóslás egyéb hasonló dolog alapján határozza meg az életét.

Illetve az még a különböző jósokkal és sámánokkal és társaikkal a gond, hogy ellenőrizhetetlenek. Honnan kellene tudnom, hogy aki a tarot kártyából kiolvassa a jövőmet az egy 6. érzékkel rendelkező hiper-szuper médium vagy csak egy kókler aki csak a pénzemet akarja?
Ha jól tudom mivel semmilyen vizsgálat nem bizonyította be még az asztrológia és hasonszőrű társainak hatásosságát így nincs is egy egységes keretrendszer erre.

Ezzel szemben a nyugati orvoslásban meg van szabva, hogy milyen feltételek teljesítése esetén lehet valaki orvos. Sok-sok kísérlet után dobják piacra az orvosságokat amiknek tudjuk a pozitív és negatív hatásait és az orvos ezek alapján mérlegel. Pl. egy enyhe megfázásra nem kapsz elefánt dózisú 2 hetes antibiotikum kúrát.

Tehát a fő gond, az osztályozásoddal van.
Csak egy tipp - mi lenne ha (feltéve, hogy van rá időd és kedved) csinálnál egy szavazós posztot ahol a felsorolt alternatív gyógymódokat lehetne osztályozni 1-5-ig. Szerintem meglepődnél azon, hogy szűklátókörű és fanatikus olvasótáborod nem is olyan szűk látókörű

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.25. 20:58:15

:0
ezek szerint a tudomány már mindent tud a világról, és sosem téved?
vagy ezt honnan vettétek, hogy ezek "baromságok"

több évtizeden keresztül tanulmányoztátok ezeket a módszereket, független intézményekben?
vagy ti vagyok maga a szent tudomány, ami sosem téved, és mindig igazat mond

és az államilag pénzelt orvos"tudomány" már mindenkit meggyógyít, kórházban senki nem hal meg?
így van, szektások?

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.26. 12:56:02

@wmiki:
1.) A kezelés hatásosságát igazoló teszteket annak kell végrehajtani, aki népszerűsíti az adott módszert. A valódi gyógyszerek tesztelését sem az állam fizeti, hanem a gyógyszergyárak.

2.) Mégegyszer leírom, mert úgy tűnik elsőre nem értetted meg: A fő probléma nem az, hogy ezek a dolgok hatástalanok, hanem az, hogy nem tudjuk hogy milyen hatásuk van. (Liberálisként hiszek abban, hogy mindenkinek joga van hülyének lenni: ha valaki hatástalan kezelésre akarja költeni a pénzét, az az Ő baja.)

A kezelés hatása lehet, hogy pozitív, lehet, hogy semleges, de az is előfordulhat, hogy káros. Nem tudjuk. Azt sem tudjuk, hogy milyen mellékhatásokra kell számítani. Épeszű ember nem veti alá magát ilyen kezelésnek.

3.) A másik komoly probléma az, hogy vannak akik ezek miatt a humbugok miatt utasítják vissza a tényleg hatásos kezeléseket. Ehhez persze joguk van, de ez nem csökkenti az ilyen ellenőrizetlen módszereket népszerűsítő emberek felelősségét.

Olyan ez, mint a különböző csalások. Minden embernek jogában áll beugrani egy szélhámosnak. Ettől még, ha a szélhámosokat elkapják, akkor bíróság elé állítják és börtönbe zárják. Pedig ők csak anyagi károkat okoznak. A kuruzslók viszont esetenként veszélyeztetik pácienseik egészségét is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.26. 18:01:20

@cypher: arra célzol, hogy kórházakban ma már senki nem hal meg, és minden támogatott gyógymódtól meggyógyul mindenki örökre?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.26. 18:03:14

egyébként találtam egy jó kommentet, bemásolom ide, ne csak nektek kelljen állandóan ugyanazt ismételgetnem

Ha igazi alternativ gyógyitókat keresel, akkor jelentkezzetek be időpontért a Mantra Főiskolára.Valamennyi gyógyitó jeles korházi orvos volt. Nagyon képzett szakemberek, különböző, az egyénre szabott kezelést alkalmaznak. A skála nagyon széles, a kinai gyógyászttól a Bach virágterápiáig, különleges a NASA-nal alkalmazott kezelést is beleértve.
www.csend.hu

Janó

Kinga mondta:

Ewacska, és azt tudod, hogy hogyan lehet ezzel a valakivel felvenni a kapcsolatot? Vagy hogy mikor jön Magyarországra? Ugyanis van egy beteg, akivel az orvosok nem nagyon tudnak mit kezdeni, szóval most már benne van, hogy alternatív gyógyítóhoz folyamodjon.

ewacska mondta:

Drago Plecko-BRACO - A csend mögötti erő (2008)

Horvátországban él egy ember, aki egyike Európa legnagyobb és
legtitokzatosabb gyógyítóinak, akinek a betegek csodás erőket
tulajdonítanak. A gyógyítás során egyetlen szót sem szól az emberekhez,
és nem is érinti meg őket. Születésnapján minden évben közel 10. 000
hálás ember köszönti egy csokor virággal, anélkül, hogy tudnák a valódi
nevét.
Közel 150 órányi filmanyag készült már azoknak a beszámolóiról, akiket
súlyos betegségből gyógyított meg, vagy akiknek egy nehéz élethelyzetben
nyújtott segítséget. Soha nem adott még interjút tévének, rádiónak,
napilapnak, magazinnak, vagy egyéb médiának. Soha nem hirdette magát
sehol. 2008 májusától rendszeresen jön Magyaror-szágra is. Róla szól ez a
könyv...

pdf | 40Mb

hotfile.com/dl/92334424/7a55154/D_P-B_-_csend_m_e.rar.html

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.26. 20:01:08

és egy szemtanú beszámolója:

Sziasztok!

Voltam Braconál pár éve Bécsben. Mindenkinek csak ajánlani tudom, bármilyen bajban segít. Ha az érintett személy nem tud elmenni, valaki elviszi a fényképét és azt ott felmutatja, az is használ. De még hogy! (Én is vittem tucatnyi fotót! :) )

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.27. 22:16:07

OK. Hány és milyen betegségben szenvedő pácienst gyógyított meg ez a csoda-doktor? Milyen a gyógyulási arány? A páciensei kaptak hagyományos kezelést is, vagy csak "energiát"? Hány százalékkal jobb a betegek felépülési aránya mint a hagyományos kezelések esetén? Hol érhetőek el az erre vonatkozó hitelesen dokumentált adatok?

Csak mert az, hogy Kovács Pistike azt mondja, hogy szerinte ez a tuti, még nem sokat jelent. Tessék már adatokat is mondani...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.27. 22:20:40

@cypher: úgy érted ma már a kórházakban minden beteg meggyógyul, senki nem hal meg ott?

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.27. 23:25:56

@wmiki: Úgy értem, hogy TÖBBEN gyógyulnak- és KEVESEBBEN halnak meg ott, mint a kuruzslóknál.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.28. 09:02:24

@cypher: bizonyíték? forrás? kettős vak kísérletek?

Milyen a gyógyulási arány? A páciensei kaptak energiát is, vagy csak hagyományos kezelést? Hány százalékkal jobb a betegek felépülési aránya? Hol érhetőek el az erre vonatkozó hitelesen dokumentált adatok?

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.29. 20:38:25

@wmiki: Az erre vonatkozó hiteles dokumentációt minden egyes gyógyszer esetében kötelesek benyújtani a gyógyszergyárak az egyes országok megfelelő hatóságaihoz. E nélkül egyetlen gyógyszert sem törzskönyveznek.

Vagyis a tény az, hogy kivétel nélkül az összes gyógyszer esetén elvégezték ezeket a vizsgálatokat, azokat megfelelően dokumentálták, és a hatóságok ezeket mind ellenőrizték. Hány természetgyógyászati módszer mondhatja el ugyanezt magáról?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.29. 23:35:54

@cypher: no, ha sok kutatás van, akkor nem lesz nehéz felsorolnod néhányat

tehát akkor milyen a halálozási arány a kórházakban?
ott mennyivel hal meg kevesebb ember, mint aki nincs kórházban?
aki kórházba kerül az csak "hagyományos" kezelést kap, vagy van akiért imádkoznak, gyógyteákat itatnak vele sutyiban a rokonai, esetleg valaki energiával kezeli??

érdekelnének erről a kettős vak, kontrollált, randomizált statisztikák, különféle betegségekre lebontva
bemutatnád őket?

köszi...

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.03.30. 18:08:39

@wmiki:
Tényleg nem nehéz. Lehet, hogy még neked is sikerülne. Próbáld meg! Írd be a google-be a számodra érdekes gyógyszer nevét, és írd utána, hogy "clinical trial". Nyomd meg az ENTER-t, és máris ott van a rengeteg cikk az adott gyógyszerrel végzett kísérletekről.

Én pl. rákerestem az aszpirinre. Rögtön az első lapon ilyeneket találtam:
stroke.ahajournals.org/cgi/content/full/39/6/1827

De vannak olyan honlapok is, amik kimondottan a klinikai tesztek eredményeit gyűjtik. Pl.:
clinicaltrials.gov
www.trialresultscenter.org

Jó nézelődést! Úgy érzem, hogy most rajtad a sor. Mutassál Te egy olyan tesztet, ahol sok ezer páciensen végeztek mondjuk "szellemgyógyászati" kezelést. (Nem igazán tudom, hogy ez mi, de a Te fenti listádban volt, úgyhogy nyilván nagyon megbízható módszernek tartod.)

Az elvárások: a tesztben több ezer páciens szerepeljen, és az eredményeket vessék össze egy szintén statisztikusan értékelhető létszámú kontrollcsoport eredményeivel! A pácienseket véletlenszerűen sorolják be a két csoportba, és a két csoport között (az alkalmazott terápiát leszámítva) ne legyenek számottevő eltérések! Azt, hogy ki melyik csoportba tartozik se a kezelést végző orvosok/természetgyógyászok, se a páciensek ne tudják a teszt lezárásáig! A két csoport gyógyulási aránya között mutatkozzon szignifikáns különbség! A tesztet ellenőrizhető, és dokumentált módon végezzék!

Ha találsz egy olyan tesztet, ami (az énáltalam bemutatottakhoz hasonlóan) eleget tesz a fenti elvárásoknak, és azt mutatja, hogy a "szellemgyógyászati" kezelésnek alávetett páciensek körében tényleg nagyobb a gyógyulási arány, mint a kontrollcsoportban, akkor elismerem, hogy tényleg van valami ezekben a módszerekben. Ellenkező esetben viszont elvárom, hogy Te ismerd el, hogy ezek ellenőrizetlen (és gyakran ellenőrizhetetlen) módszerek, és az esetek többségében szélhámosságok.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.30. 21:48:07

@cypher: lefordítanád magyarra?
köszi

egyébként nem szerekre kértem összehasonlítást, hanem betegségekre
azt mondtam, hogy mutass bizonyítékokat, hogy a kórházakban kevesebben halnak meg, mint akik nem kórházban vannak

bemásolom az egész szöveget, hátha sokadikra megérted:

"tehát akkor milyen a halálozási arány a kórházakban?
ott mennyivel hal meg kevesebb ember, mint aki nincs kórházban?
aki kórházba kerül az csak "hagyományos" kezelést kap, vagy van akiért imádkoznak, gyógyteákat itatnak vele sutyiban a rokonai, esetleg valaki energiával kezeli??

érdekelnének erről a kettős vak, kontrollált, randomizált statisztikák, különféle betegségekre lebontva
bemutatnád őket?"

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.30. 22:05:21

egyébként találtam egy ilyen képet:
kepfeltoltes.hu/110329/the_economic_argument_hun_www.kepfeltoltes.hu_.png

bár a kapitalizmus (és a pénz) lényege a profit, úgy látszik vannak még olyan naiv kisgyerekek a világon, akik azt hiszik, hogy nem használ fel minden működő módszert ennek érdekében.
a hatalom biztos nem használja ezeket a módszereket (nyíltan), hiszen a szent tudomány nem adta áldását rája!

a hatalom pedig, mint tudjuk, mindig csak megengedett eszközökhöz nyúl, igaz kisgyerekek?
éljen a tudomány!

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.01. 15:14:16

@wmiki:
"lefordítanád magyarra?"

Nem beszélsz angolul? Hát ez ciki. Ha az ember belegondol, hogy ma a gyerekek legalább 12 évet töltenek az iskolapadban, és még így is vannak olyanok, akiknek ilyen alapszintű hiányosságai vannak, akkor végképp nem értem, hogy Pártunk és Kormányunk egyáltalán hogyan vetheti fel a tankötelesség korhatárának csökkentését.

Bár az is lehet, hogy csak Te vagy kivételes. Annyira erősen küzdöttél, hogy nehogy valami tudományos ismeretet töltsenek a fejedbe, hogy semmi más sem került bele...

Szomorú.

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.01. 15:23:19

@wmiki:
Összehasonlításnak csak akkor lehet valami nevezni, ha van mivel összehasonlítani. Én nagyon szívesen keresek adatokat arról, hogy egy bizonyos betegséget mennyire sikeresen kezel a modern orvostudomány, de ennek kizárólag akkor van értelme, ha van mivel összehasonlítani.

A tudomány esetében ez nem probléma. Részletes, jól dokumentált statisztikák vannak mindenről. A szűk keresztmetszet inkább az lehet, hogy az alternatív gyógymódokról nem igazán vannak ilyen statisztikák.

Megkönnyítem a helyzetedet: Te választhatsz fegyvert. Te döntheted el, hogy melyik betegséggel foglalkozzunk. Ha hozol adatokat arról, hogy egy betegséget milyen sikerességgel kezeltek "szellemgyógyászati" módszerekkel, akkor én vállalom, hogy megkeresem, hogy a modern orvostudomány milyen sikereket ért el az adott betegség kezelésében.

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.01. 15:29:46

@wmiki:
Ja, igen! Egy fontos dolgot hagytam ki az előző kommentből:

"mutass bizonyítékokat, hogy a kórházakban kevesebben halnak meg, mint akik nem kórházban vannak"

Az összehasonlításnak kizárólag akkor van értelme, ha az összehasonlított minták hasonlóak. Kórházba kizárólag akkor kerül valaki, ha beteg. A nem kórházban lévő emberek nagy része viszont többé-kevésbé egészséges. A beteg és egészséges emberek halálozási arányának összehasonlítása aligha mond bármit is a modern orvostudomány sikerességéről.

Ha arra vagy kíváncsi, hogy valamilyen kezelés működik-e, akkor két olyan csoportot kell összehasnonlítanod, amik tagjainak a kezdeti egészségi állapota nagyjából hasonló. Ezután megnézheted, hogy ha az egyik csoport kórházba kerül, míg a másik nem, akkor hol lesz a több túlélő.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.02. 07:41:48

@cypher: látom a trollkodásban jó vagy, de érdemi hsz.-re már nem tellik :((

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.02. 07:43:44

@cypher: tehát akkor nem tudod bizonyítani, hogy a kórházakban kevesebb ember hal meg, mint aki nincs kórházban, és betegségekre lebontva sincs statisztikád...

tehát akkor csak a hitedről beszélsz, ahogy egy elvakult szektás :x

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.09. 15:40:46

@wmiki: A baj az, hogy az érdemi hozzászólásaimra nem kapok érdemi válaszokat. (Hacsak az nem tekinthető válasznak, hogy a "véletlen" kitilt egy hétre...)

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.09. 15:57:27

@wmiki:
wmiki 2011.03.30. 21:48:07
"azt mondtam, hogy mutass bizonyítékokat, hogy a kórházakban kevesebben halnak meg, mint akik nem kórházban vannak"

Azt ugye tudod, hogy kórházba a beteg emberek kerülnek... Szóval pontosan mit is szeretnél összehasonlítani? Azt, hogy kik élnek tovább: a betegek, vagy az egészségesek? Ennek nem sok értelme van.

Amit össze lehet hasonlítani, az az, hogy ha valaki szenved egy konkrét betegségben, akkor mivel jár jobban, ha
1.) nem kap semmilyen kezelést
2.) a modern orvostudomány eredményein alapuló kezelésben részesül
3.) felkeres egy kuruzslót és tőle kér segítséget.

Az állításom az, hogy a három opció közül a 2.) a legjobb. Az 1.) és a 2.) összehasonlításáról rengeteg statisztika van. Ezek azt mutatják, hogy a modern orvostudomány működik. Az egyik legfőbb probléma az alternatív gyógymódokkal pontosan az, hogy azokról nem állnak rendelkezésünkre ilyen kimutatások, így nem lehet tudni, hogy mire is számíthat a páciens.

Az az igazság, hogy én már belinkeltem egy pár konkrét adatokat tartalmazó tanulmányt, amire Te még semmilyen konkrétummal nem válaszoltál. Szóval most rajtad a sor: ha keresel egy olyan statisztikát, ami arról szól, hogy mondjuk "szellemgyógyászat" segítségével milyen gyógyulási arányokat érnek el valamilyen betegség esetén, akkor ígérem, hogy én is utánanézek, hogy mit tud kezdeni a modern orvostudomány az adott betegséggel.

Amíg ilyennel nem állsz elő, addig csak a levegőbe beszélsz. Előre szólok, hogy az, hogy "Kovács Pisti, úgy érzi, hogy őneki most jobb" nem játszik. Tessék épkézláb statisztikákkal előrukkolni. Olyanokkal, mint amik az általam belinkelt cikkekben voltak.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.09. 15:58:31

@cypher: az a baj, hogy nincs érdemi kérdésed/hozzászólásod :((

legtöbbször magadat ismételgeted, pedig vagy volt már válasz, vagy egy kis önálló gondolkodással te is kitalálhatnád

nem csoda, ha véletlenül kitiltódsz, hisz nem alkalmazkodnak a hsz.-eid a bloghoz...

tudod, természetes kiválasztódás...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.09. 15:59:24

@cypher: tehát akkor nincs statisztikád :((

oké, megértem, nekem nem kell a mellébeszélés

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.09. 16:11:07

@wmiki: Rengeteg statisztika van. A probléma az, hogy én már több konkrét adatokat tartalmazó tanulmányt is hoztam, amiket Te láthatólag el se olvastál. Ezért kérném, hogy most Te állj elő valami konkrétummal. Ha ezt megteszed akkor én is hozok egy konkrét statisztikát.

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.09. 16:12:55

@wmiki:
"az a baj, hogy nincs érdemi kérdésed/hozzászólásod "

Ja! Rendben. Ha csak ez a baj, azon könnyen segíthetünk. Itt van rögtön egy érdemi kérdés:

Szellemgyógyászat segítségével milyen gyógyulási arányt lehet elérni a méhnyakrákban szenvedőknél?

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.09. 16:13:58

@cypher:
Vagy ha gyógyulási arányról nem beszélhetünk, akkor legalább az öt vagy tíz éves túlélési arányról írjál valamit...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.10. 10:57:03

@cypher: igen, ez igaz, te már rengeteg hamisított statisztikát belinkeltél...

csak azt nem amit kértem... leírom újra, mert látom nehezen érted meg:
""tehát akkor milyen a halálozási arány a kórházakban?
ott mennyivel hal meg kevesebb ember, mint aki nincs kórházban?
aki kórházba kerül az csak "hagyományos" kezelést kap, vagy van akiért imádkoznak, gyógyteákat itatnak vele sutyiban a rokonai, esetleg valaki energiával kezeli??

érdekelnének erről a kettős vak, kontrollált, randomizált statisztikák, különféle betegségekre lebontva
bemutatnád őket?" "

remélem 1 hét alatt sikerül ilyet találnod

dickname [bérkommentelést vállalok] 2011.04.10. 18:01:15

@wmiki: miért kérsz olyat amiről nincs és nem is lehet statisztika?

A kórházban több ember hal meg mint aki nincs kórházban. Ennek az az egyszerű oka, hogy a betegek kerülnek oda. Ha pedig valaki beteg akkor több eséllyel hal meg mint egy egészséges.

Mégis milyen alapon vársz mindenfajta korrekt statisztikát amik a rendes orvoslást vetik össze a kuruzslással, ha maguk a kuruzslók se képesek még csak elmagyarázni se, hogy mit is csinálnak tulajdonképpen?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.12. 08:44:15

@dickname [bérkommentelést vállalok]: :0

az lehetetlen, hogy ne legyen erre statisztika, hogy a kórházakban (az egészség központjában!!!), jobban érzik magukat az emberek, mint máshol

különben hogyan lehetne összehasonlítani ezeket a dolgokat????

majd cypher talál erre statisztikát, csak legyen rá egy kis ideje

ha nem talál, majd csinál egyet

dickname [bérkommentelést vállalok] 2011.04.13. 08:07:59

@wmiki: a kórház nem az egészség központja. A nevében is benne van KÓRház. A beteg embereket gyűjtik össze és megpróbálják meggyógyítani. Nem kell ezt túlmisztifikálni

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.13. 08:34:56

@dickname [bérkommentelést vállalok]: ...nyilván abból a célból, hogy ott mindenki meggyógyuljon, vagy nem???

dickname [bérkommentelést vállalok] 2011.04.13. 10:48:56

@wmiki: de. és akit lehet azt meg is mentik.

De egy kérdés. Miért várod el mindig, mindenkitől hogy statisztikákkal, kutatásokkal támassza alá a mondandóját?
A nyugati orvoslás története teljesen jól dokumentált, minden egyes gyógyszer hatása le van tesztelve.
Ezzel szemben az alternatív gyógymódokat senki nem vetette még alá rendes tesztelésnek.

És ez a tesztelés nem a fehér köpenyes szent tudósok feladata lenne, hanem azoké akik az alt. gyógymódokat terjesztik. Nekik illene bebizonyítani, hogy a módszerük működik

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.17. 18:34:18

@wmiki:

"te már rengeteg hamisított statisztikát belinkeltél..."

Ez egy elég sértő állítás. Illene érvekkel alátámasztani. Ilyet eddig nem tettél. Egyik általam bemutatott kutatási eredménnyel szemben sem tudtál lényegi kritikát megfogalmazni. Egyszerűen csak kijelentetted, hogy az hülyeség.

Arra kérnélek, hogy vagy mutasd be, hogy mi alapján tartod a bemutatott statisztikákat "hamisítottnak", vagy kérjél elnézést!

cypher · http://cypher.blog.hu 2011.04.17. 18:36:53

@wmiki:
A másik dolog pedig az, hogy én már hoztam olyan adatokat, amiket én hitelesnek tartok. Most rajtad a sor. Mutassál már valami kimutatást arról, hogy "szellemgyógyászattal" mégis milyen sikereket értek el mondjuk a tüdőgyulladás kezelésében!

dickname [bérkommentelést vállalok] 2011.05.07. 08:37:40

Utána néztem a Bach virágterápiának. Először én azt hittem, hogy van valami köze a zeneszerzőhöz, de neeeem :)

Miki - miért gondolod, hogy ez a terápia hatásosabb mint ha mondjuk szedsz valami gyógyszert?
A te szavaiddal élve - mi a valószínűbb: egy 19. századi orvos 38 mezei virágból, vagy pedig több száz 21. századi orvos hatalmas tapasztalattal, infrastruktúrával és rengeteg kísérlettel ill. kísérleti alannyal állít elő jobb megoldást egy-egy lelki gondra.

Inkább elhittem volna a Bach terápia hatásosságát ha esetleg Bach zenéjéhez van valami köze, vagy ha a doki 38 növénye közül az egyik a marihuána. De így...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.22. 08:52:42

itt olyat írnak, hogy van aki kórházba kerül, és meghal :(((
praxis.blog.hu/2011/05/21/korhaz_egyenes_ut_a_halalhoz

hogy lehet ez?
ott mindenkinek meg kell gyógyulnia, ezért van ez a csodálatos intézmény, nem?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.15. 08:07:19

egy újabb készülék, ami biorezonanciás elven működik, és a kártya szerint is hatékony:
cemmed.hu/

spion27 2012.06.21. 18:51:54

@wmiki: vettél már ilyen kütyüket? Végignéztem az oldalt de pont az árlista hiányzik, azt sajna nem sikerült feltenniük még.
Klinikai tesztnél van 3 azaz három darab vizsgálat ami alapján el kéne hinnem hogy az összes termékük működik.
Amiket te kétségbe szoktál vonni gyógyszerek azokat több száz emberen tesztelik, milliárdokat költenek a kifejlesztésére és a csuda tudja hány vizsgálaton keresztül esnek mire a doktor felirhatja. De azokat csalások. Bezzeg a novoszibirszki Orosz Orvostudományi Akadémia Szibériai Részlegének Patofiziológiai és Limfológiai Intézete által végzett patkánykisérlet az meggyőzött. Vagy Dr. Lipóczki Imre, a mindenhez értő orvos yin-yang mérése az teljesen hihető.
Látod ez a baj veled, hogy az általad lenézett tudomány bizonyitott módszereeit lenézed de ha jön valami futóbolond egy 50 ezer forintos kinai játékkütyüvel és azt mondja rá hogy az aurát megjavitja akkor azt szó nélkül bekajálod.
Vagy csak simán üzletileg érdekelt vagy ebben az oldalban és akkor bocsánat hogy rontottam a reklámodat :)

captpicard 2012.06.23. 17:37:43

@spion27: A kártya szerint hatékony. Tehát biztosan az, hisz a kártya sosem téved

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.25. 19:09:58

@spion27: @captpicard:
:O

nagyon érdekes kitalált történeteket írtatok arról, hogy én miben hiszek, és miben nem...

van a hitetekre valami bizonyíték is, vagy ez is csak egy, a fejtekben létező elképzelt mese, épp úgy, mint andersen történetei, a tudomány elméletei, vagy az ellenzék programja?

spion27 2012.06.26. 17:52:16

@wmiki: mi volt a kitalált történet? Te ajánlottad ezt a kütyüt és a kártya szerint hatékony, amit gondolom el hiszel te is, másképp minek hoztad volna fel.
Én csak rávilágitottam hogy a kártyán és vmi isten háta mögötti intézetnek az 1 kis vizsgálata alapján hatékonynak minősitesz valamit, ellenben egy évekig tesztelt és próbálgatott, több ezer emberen vizsgált gyógyszerre azt mondod hogy hülyeség.
EZ kettős mérce.

sdani 2012.06.27. 02:49:47

Ha rákos leszel elmész-e "nem alternatív" orvoshoz, vagy akkor is csak a kártyavetést meg a prána nadit fogod nyomatni amikor beszarsz a fájdalomtól? (A szent tudomány mantrádat most kivételesen megspórolhatod.... vagy az is gyógyító erővel bír?)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.27. 08:49:31

@spion27: a kitalált történet amit elmeséltél a kispajtásoddal az életemmel kapcsolatban, de bizonyítékot nem hoztál

egyébként meg tudtad, hogy sokak szerint a tudomány lényege a kételkedés?
ezért én (veled ellentétben) próbálok kételkedni a tudományos tanokban
ezzel szemben az ezoteria alapja a hit
vagyis ott úgy haladsz előre, ha hiszel abban, amit csinálsz

elvégre az a logikus, ha mindkét rendszer esetén a saját szabályait használva járunk el

nem olyan nehéz ezt megérteni, ha elvégezted a 8 általánost, erre magadtól is rájöhetnél

persze tudom, hogy állami iskolákban nem a fejlesztésen, hanem a tudomány nevű szekta agymosásán van a hangsúly, és esetedben kiváló eredményt értek el, ezért nehezedre eshet holmi logikus gondolkodás

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.27. 08:51:50

@sdani: ez feltételezés ilyennel nem kívánok foglalkozni

írjál ajvékoló index címlapos meseblogot, vagy foglalkozz az evo elmélettel

de egy kérdés felmerült bennem az írásoddal kapcsolatban:
azt állítod, hogy ma már kórházakban mindenki meggyógyul, nincs olyan beteg (rákos), aki ott halna meg???

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.27. 08:53:15

@spion27: amúgy mire is mondtam azt, hogy hülyeség?
tudnád igazolni ezt az állításodat, vagy már megint elképzelt történeteket meséltél? :((

sdani 2012.06.27. 09:14:29

"azt állítod, hogy ma már kórházakban mindenki meggyógyul"
Várjál, várjál, várjál! Nem vagy te egészen jószándékú hallode! Tudhatnád, hogy a sokféle gyógymód közül mindenkinek magának kell kiválasztani a megfelelőt! A tarot és a pránanadi se működik mindenkinél, miért pont a kórház működne?! Szerencsére a lélek hal(l)hatatlan, így akik meghalnak a kórházban, újra próbálkozhatnak Petrezsejem Józsefnél legközelebb. Nem értem a problémád. Semmi ok az aggodalomra!

Túl sok benned a feszültség, a negatív energia.... ez nem feg jót tenni hosszú távon. Javaslom meditálj sokat, fókuszálj a jó dolgokra, mert vannak valóban lelki eredetű betegségek is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.27. 09:27:30

@sdani: :0

hogy érted, hogy a kórház nem működik???
azok a tudomány szent templomai, tele hibátlan gépekkel, mint maga szent ferenc
hogyan lehetne akkor az, hogy ott valamire nincs gyógymód???
hisz az előbb épp arról papoltál, hogy aki rákos, az ott jól lesz, nem?

sdani 2012.06.27. 09:35:49

@wmiki: Én eleve azt sem értem, hogy aki nem ateista, az miért akar meggyógyulni? Hiszen vagy visszaszületik, és akkor valószínűleg egészségesebb lesz. Vagy valamiféle túlvilágba kerül, ahol a test által érzett fájdalom már úgysem lehet jelen.... Tiszta felesleges pénzkidobás pránanadira külteni. :-D Ez csak úgy eszembe jutott. Meg különben is, a betegség, a halál és a fájdalom része a világ nagy körforgásának, a lélek természetes útját úgysem érdemes megbojgatni...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.27. 12:52:07

@sdani: ez a kérdés messzire vezetne, pont inkább, aki ateista, az minek törődne az egészségével, hiszen ő úgyis csak véletlenül létrejött vegyi folyamatok végterméke, és életének nincs semmi értelme, teljesen mindegy, hogy mit csinál, élhet felelőtlenül

ezért is drogos, és alkoholista a zömük
DE:

még mindig nem válaszoltál a kérdésre, hogy akkor mi a helyzet a kórházakkal
az előbb ezekről papoltál, most meg arra célzol, hogy van beteg/rákos, aki ott NEM gyógyul meg?
hát hogy lehet ez?

spion27 2012.06.28. 11:09:13

@wmiki: óóó ez jó okfejtés :) tetszik.
Szóval a tudomány próbáál ésszerűen, bizonyitékok mentén haladva fejlődni, az ezotéria az meg csak azt mondja hogy márpedig ez igy van és punktum. Oké ez világos.
És ezért ha a tudomány egy megoldással áll elő valamilyen problémára akkor ezer és egy bizonyiték se elég, viszont ha valaki ezoterikus köntösbe bújtat valamit akkor máris nem kell semmiféle bizonyiték. Pedig épp az általad linkelt oldalon is tudományos bizonyitékokat próbáltak bemutatni. Én azt mondtam csak hogy az az oldal is ugyanúgy tudományos érveket akart hozni, csak mivel ők vmi ezoterikus dolgot árultak ezért az egyetlen egy vizsgálat is teljesen elegendő volt neked, és meggyőzött (másképp miért is linkelted volna - szerinted hasznos az oldalon árult szerkezetek többsége).

A hülyeségnél pedig ha figyelmesebben olvastad volna épp azt mondtam hogy te mondod rá a tudományos eredményekre (nem ezekkel a szavakkal, de a lényege ez)
Ha ugyanarra a pirulára azt mondanák hogy 1000 emberen, klinikailag tesztelt, te azt mondod tudományos maszlag. Ha azt mondják hogy holisztikus homeopátiás bogyó te szó nélkül beveszed.

a kitalált történet pedig nem volt kitalált. ELmondtam ugyanezt amit most is, hogy kettős mércét alkalmazol, mert ami tudományos (ergó ésszerű módon) lett készitve az kuka, amit nyakon öntenek az ezoteria mázával azt pedig bekajálod. Vagy ez a lehetőség van, és tényleg elhiszed, vagy pedig részesedésed van a buliban, más lehetőséget én nem látok. De világosits fel, hogy miért is linkelted annak a cégnek a honlapját, figyelek.

spion27 2012.06.28. 11:10:41

@wmiki: a tudomány nem mindenható. az ezoterikus humbug még annyira se. Ennyi a sztori, de ezt is ezerszer leirták már neked.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.28. 13:12:28

@spion27: értem

tehát nem tudod igazolni, hogy tudományos tanra azt mondtam, hogy hülyeség, miközben azért te nem kételkedsz egyetlen tudományos tanban sem...

rendben van szektás, értem az egyszerű "logiká"dat
süti beállítások módosítása